You are here

Chloor, Niet Sarine, Is Gebruikt In Het Khan Sheikhun Incident

Bron:  Moonofalabama.org

vertaling van:  Chlorine, Not Sarin, Was Used In The Khan Sheikhun Incident

Degenen die de Syrische regering op 4 April aan het vermeende chemisch incident in Khan Sheikhun beschuldigen, brengen nu de  analyse van de Organisatie voor het Verbod op Chemische Wapens (OPCW) naar voren. Maar de resultaten van de OPCW-tests zijn in strijd met alle waargenomen en gerapporteerde technische en medische feiten van het incident.

Gisteren heeft de OPCW-directeur-generaal Ambassadeur Üzümcü, een Turkse carriere diplomaat en voormalig NAVO-ambassadeur, de eerste analytische resultaten van het OPCW-onderzoek over het Khan Sheikhun incident naar buiten gebracht:

    De bio-medische monsters die werden verzameld uit drie slachtoffers tijdens hun autopsy, zijn geanalyseerd door twee OPCW-aangewezen laboratoria. De resultaten van de analyse geven aan dat de slachtoffers blootgesteld werden aan Sarin of een Sarin-achtige stof. Bio-medische monsters van zeven personen die in ziekenhuizen werden behandeld, zijn ook geanalyseerd in twee andere OPCW-aangewezen laboratoria. Ook de resultaten van deze analyses wijzen op blootstelling aan Sarin of een Sarin-achtige stof.

    Directeur-generaal Üzümcü verklaarde duidelijk: "De resultaten van deze analyses uit vier OPCW-aangewezen laboratoria wijzen op blootstelling aan Sarin of een Sarin-achtige stof¨

"Sarin of Sarin-achtige stof" wordt drie keer per rij genoteerd. Sarin wordt ook genoemd in de kop. Iemand duwt dat keihard.

Maar de OPCW concludeerde niet dat er in Khan Sheikhun sprake was van een chemische aanval. Het suggereerde niets over het incident zelf. Het sprak alleen over bio-medische monsters van meerdere personen - niets meer, niets minder. Het gaf ook geen aanwijzing van hoeveel blootstelling de betrokken personen kregen. Was het een minimale traceerbare hoeveelheid die geen effect had of overleden ze eraan? De OPCW zegt niets daarover.

Een "Sarine achtige stof" kan een ander chemisch wapen zijn dan sarin - Soman is een mogelijke kandidaat. Het zou meer consistent zijn met de "geur" ​​die meerdere getuigen na het incident beschreven. Veel algemene insecticiden behoren tot dezelfde klasse chemicaliën als sarin en soman. Ze zijn organofosforverbindingen. (Sarin is oorspronkelijk ontwikkeld als insecticide). Al dergelijke verbindingen kunnen een bron zijn van de blootstelling die door de OPCW is gevonden. Deze chemicaliën degraderen binnen enkele uren of dagen. Een forensische analyse zal de oorspronkelijke stof niet vinden, maar alleen ontledingsproducten van een of andere organo-fosfor verbinding. Dat is de reden waarom het OPCW resultaat niet op sarin is vastgelegd maar ook  "sarin achtige samenstellingen" worden vermeld.

Een andere vraag is waar deze monsters vandaan komen. Wie "verzamelde" het? En welke bewijs-voering verbindt de monsters met het incident? De OPCW heeft geen onderzoeksteam naar Khan Sheikhun gestuurd. In Khan Sheikhun werden geen monsters genomen door eigen inspecteurs. Terwijl Rusland en Syrië op OPCW-inspecties ter plaatse hebben gevraagd, heeft Tahrir al-Sham, de herkende al-Qaeda in Syrië, die het gebied van Khan Sheikhun beheert, geen inspecteurs gevraagd. Zonder een overeenkomst met hen is een onderzoeksopdracht gewoon te gevaarlijk. Geen van de OPCW-inspecteurs is geïnteresseerd in het letterlijk verliezen van zijn kop aan die terroristen.

Al-Qaeda-propaganda-organisaties in Khan Sheikhun waren de eersten die beweren dat sarin op de grond was gebruikt. "Westelijke" media en regeringen herhaalden die vorderingen later voordat verdere onderzoeken zouden kunnen zijn uitgevoerd. De eerste claim die ik vond was gemaakt door de voormalige Britse dokter Shajul Islam die voor de terroristen werkt. Deze video van hem van "artsen" en "patiënten" in ziekenhuis in Kgan Sheikhun was puur theater, van begin tot eind. De belangrijkste presentator, Shajul Islam, is een bekende crimineel Takfiri met links naar de Britse geheime dienst. Hij praat van sarin, hoewel de 'patiënten' om hem heen geen tekenen van sarin-effecten hebben en ziekenhuis personeel in de video geen beschermingsmiddelen draagt tegen heftige chemische stoffen.

Een latere beoordeling van het Wit Huis vermeldt bewijsmateriaal waaruit blijkt dat sarin werd gebruikt. Het gebruikte deze bewering om de bombardement van de Syrische militaire luchthaven Al Syairat te rechtvaardigen. Maar de beoordeling van het Witte Huis bevat geen bewijs. Het bevat een aantal feitelijk onjuiste verklaringen. Het beweert bijvoorbeeld:

    De Wereldgezondheidsorganisatie [WHO] verklaarde op 5 april dat zijn analyse van de slachtoffers van de aanval in Syrië toonde dat ze aan zenuwagenten waren blootgesteld

Het rapport van de WHO van 5 april verklaarde dat echter niet. Het merkt alleen op:

    Er zijn ernstige rapporten over het gebruik van sterk giftige chemicaliën in een aanval in Khan Shaykhun

Het WHO heeft geen eigen analyse gemaakt. Het noemt alleen "rapporten".

Onmiddellijk na het incident werden lichamen van doden en gewonden naar Turkije gebracht waar ze in het ziekenhuis werden opgenomen. Al-Qaeda of al-Qaeda gelieerde persoonlijk moeten ze vervoerd hebben. Het is drie uur reizen met een auto van Khan Sheikhun naar de Turkse grens.

Het incident gebeurde op 4 april. In de eerst verslagen van het Nieuwsagentschap Anadolu van de Turkse Regering wordt alleen chloor vermeldt:

    "Tenminste 100 mensen werden dinsdag vermoord toen de oorlogsvliegtuigen van de Assad-regime een chloorgasaanval in de noordwestelijke Idlib-provincie van Syrië uitvoerden, aldus de minister van Gezondheidsminister Firas Jundi van de Syrische oppositie."
    ...
    Een lokaal ambtenaar voor civiele defensie vertelde eerder aan het agentschap van Anadolu dat een regimevliegtuig dinsdagmorgen een chloorgasaanval op de stad heeft uitgevoerd.

De eerste OPCW-verklaring op 4 april heeft betrekking op chloor, niet op sarin of dergelijke:

    De OPCW onderzoekt het incident in het zuiden van Idlib onder het lopende mandaat van de Fact-Finding Mission (FFM), die "feiten bevat over beschuldigingen van het gebruik van giftige chemicaliën, naar verluidt chloor, voor vijandige doeleinden in de Syrische Arabische Republiek".

Het eerste rapport van de Turkse regering vermelde ook chloor. De VN-Veiligheidsraad werd op 6 april bijeengeroepen om het incident te bespreken. De Turkse krant Hurriyet meldde:

    Turkije stuurde een verslag aan de Verenigde Naties vlak voor een vergadering van de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties om beschuldigingen aan te pakken dat de Syrische regering op 4 april een chemische wapenaanval heeft aangevoerd, waarin wordt verklaard dat het gas dat in de aanval werd gebruikt chloorgas was.

    De chemische, biologische, radiologische en nucleaire teams van Turkije (KBRN) hebben een eerste rapport opgesteld over het mogelijke materiaal van de vermeende chemische aanval, gebaseerd op de symptomen en tests die op de slachtoffers en hun getuigenissen zijn uitgevoerd.

    Uit het rapport blijkt dat de initiële bevindingen van de tests uitgevoerd op ongeveer 30 slachtoffers die naar Turkije zijn gebracht voor behandeling, op een chloorgasaanval hebben gewezen.

Dertig slachtoffers werden onmiddellijk naar Turkije gebracht na het incident. Maar de Turkse artsen en CBRN-specialisten beschouwden geen sarin, maar chloorgas - veel minder potentieel chemisch - als betrokken substantie. (Chloor is niet aangewezen als een chemisch wapen in het kader van de chemische oorlogsregulatie. Dit feit wordt vaak veroorzaakt door redenen van propaganda.) De symptomen van chloorinademing en de effecten van blootstelling aan sarin zijn heel anders. Het is zeer onwaarschijnlijk dat de betrokken geneeskundigen en chemische wapenspecialisten het probleem verkeerd gediagnosticeerd hebben, toen de patiënten aankwamen en werden verzorgd. De 30 slachtoffers die in Turkije aankomen waren niet de slachtoffers van een sarin-incident.

Maar toen begon het Turkse Gezondheidsministerie een ander verhaal te vertellen:

    Het gif dat deze week in de dodelijke chemische bomaanval werd gebruikt in een rebelgedeelte van Noord-Syrië, was de verboden zenuwagent sarin, zei het Turkse ministerie van Gezondheid in een verklaring donderdag.
    ...
    "Volgens de resultaten van voorlopige tests," aldus de verklaring, "waren patiënten blootgesteld aan chemisch materiaal (Sarin)."
    ...
    De Turkse verklaring heeft niet gespecificeerd hoe de sarin op dinsdag in de aanval was geïdentificeerd, maar noemde als enkele van de specifieke symptomen die in de slachtoffers werden gezien: "longoedeem, toename van het longgewicht en bloeden in de longen".

Uit de Centrale voor Ziektebestrijding en Preventie (CDC) Emergency Response Database:

    ´Bij hoge blootstellingsniveaus dragen irritatie van de bovenste luchtwegen en accumulatie van vloeistof in de longen (longaandoening) bij tot een gevoel van verstikking.´

Maar (!!) dat komt uit de CDC-specificaties voor chloor.

De CDC-specificaties voor sarin vermelden "Vloeistof accumulatie in de luchtwegen" als een symptoom onder veel meer opvallende. Het vermeldt geen oedeem in de longen.

In tegenstelling tot de eerste Turkse rapporten heeft het Turkse Gezondheidsministerie "sarin" (tussen aanhalingstekens ?!) beweerd. Maar het symptoom dat het als een bewijs beschreef, was niet van sarin maar van blootstelling aan chloor.

De Turkse minister van justitie heeft ook een verklaring afgelegd, maar hij noemde geen sarin:

De Turkse minister van Justitie Bekir Bozdag vertelde verslaggevers dat "autopsies werden uitgevoerd op drie van de Lichamen nadat ze van Idlib werden gebracht. De resultaten van de autopsie bevestigen dat chemische wapens werden gebruikt, "geciteerd door het staatsblad Anadolu nieuwsagentschap.
"Dit wetenschappelijk onderzoek bevestigt ook dat Assad chemische wapens gebruikte," voegde Bozdag toe zonder verdere details te geven. ... Bozdag zei dat autopsies werden uitgevoerd met de "deelname" van ambtenaren van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) in de zuidelijke provincie Adana, samen met ambtenaren van de Organisatie voor het Verbod op Chemische Wapens (OPCW).
Maar de WHO reageerde onmiddellijk op Bozdag's aanspraken dat het betrokken was bij de postmortem, en zei dat de organisatie geen autopsies had uitgevoerd en voegde toe: "Het is niet ons mandaat." ... [Het] benadrukte ook dat door de WGO ondanks beweringen van de Adana-aanklager geen monsters of swabs waren genomen, dat "voorbeelden" naar de organisatie en de OPCW waren gestuurd.

De minister van Justitie beweerde dat monsters van de eerste autopsies overhandigd waren aan de WHO en aan OPCW. Maar de WHO ontkent dat duidelijk.

Ik vind hierop geen verklaring van de OPCW. Heeft het een van die eerste monsters ontvangen of slechts enkele die later door Turkse autoriteiten werden geproduceerd?

In 2013 stelde een Turkse rechtbank, onder minister van Justitie Bozdag, een vermoedelijk lid van Ahrar al Sham in vrijheid nadat hij gevangen was met sarin-sampels. De persoon werd later in afwezigheid veroordeeld omdat hij terug naar Syrië was gevlucht. Ahrar al Sham, die niet verantwoordelijk is, heeft een aanwezigheid in Khan Sheikhun.

De neurowetenschapper en neuro-farmacoloog Denis O'Brien, een Ph.D. Met een onderzoeks- en onderwijscarrière op dat gebied, analyseerde hij de symptomen van de slachtoffers die werden afgebeeld in de verschillende video's die uit Khan Sheikhun komen. Zijn gedetailleerde diagnostiek en chemisch-biologische verklaringen zijn humoristisch getiteld ´Top Tien Manieren om ontdekken wanneer je door een False-Flag Sarin Attack wordt gespoofd´.

O'Brian merkt op de totale afwezigheid van ontlasting, urine, braaksel en cyanose in de video's. Sarine blootstelling veroorzaakt, volgens de CDC-database, "Misselijkheid, braken (emesis), diarree, buikpijn en krampen." Sarine-geproduceerde patiënten zouden spontaan leeglopen, urineren en constant braken.

Maar de slachtoffers in de video's, zelfs de "doden", hebben schone onderbkleding. De "kliniek" in de video's heeft schone vloeren. De patiënten tonen rode huidkleur, niet zuurstof beroofd blauw. De patiënten in de video's werden niet door sarin besmet.

Medische- persoonlijke- en reddings-werkers in de video's (voorbeeld) en foto's tonen ook geen van de typische sarinsymptomen. Sarin degradeert relatief snel. De helft van de kracht zal binnen vijf uur na de vrijlating verdwijnen (afhankelijk van omgevingsfactoren). Maar deze reddingswerkers en medisch personeel waren direct betrokken bij de slachtoffers. Ze dragen geen redelijke bescherming. Zij zouden sterven of in ieder geval sarin-slachtoffer zijn geweest bij een relevante concentratie.

De Turkse dokters en chemische wapenspecialisten die de eerste patiënten hebben ontvangen, werden blootgesteld aan chloor, niet sarin. Het eerste nieuws en Turkse verslagen aan de VN spreken van chloor, niet sarin. Het is alleen de Turkse minister van gezondheid die sarin noemt - tussen haakjes, maar lijkt dan een symptoom van ernstige blootstelling aan chloor als een van sarin.

Noch de slachtoffers noch het onbeschermde medische personeel, bij het incident betrokken, tonen enig effect van blootstelling aan sarin. De enige die iets in een vroeg stadium beweede over 'sarin', was een voormalige al-Qaeda dokter in een gefabriceerde propaganda video.

Vijftien dagen na het incident zegt de OPCW dat de monsters (het werd gegeven?) "De blootstelling aan Sarin of een Sarine-achtige Stof aanduiden".

Turkije is de leverings- en ondersteuningslijn voor Ahrar al Sham en voor Al-Qaeda in Syrië. De monsters die aan de OPCW werden toegekend, werden door Turks personeel in Turkije aangenomen. Het huidige hoofd van de OPCW is een Turkse ambtenaar. Het is in het belang van Turkije en zijn terroristische klanten in Syrië om de Syrische overheid te beschuldigen voor chemisch wapengebruik.

Het medisch en technisch bewijs is niet in overeenstemming met evt een sarin-aanval door de Syrische regering. Alle video's en afbeeldingen van het incident werden genomen in het beheerde gebied van Al Qaida. Alle getuigen waren onder de controle van al-Qaeda.

Hoeveel van het incident is gefabriceerd voor video's (zie al-Qaeda-dokter video die hierboven is gekoppeld) of hoeveel van de getuigen werd opgedragen om te liegen, kan niet onder de huidige omstandigheden vastgesteld worden.

De Syrische regering dringt erop aan dat het al zijn chemische wapens heeft opgegeven en geen voorraden houdt. De Russische regering stelt ook dat geen chemische wapenaanval plaatsvond. De OPCW-analyse heeft wellicht kunnen constateren dat monsters die er zijn ontvangen een mate van bllotstelling met organofosfor hebben aangegeven. Maar de keten van bewijs voor deze monsters is erg dubieus. Het aantal blootstellingen werd niet bepaald. De waarneembare feiten van het incident ondersteunen niet de conclusie dat sarin aanwezig was in het Khan Sheikhun incident.

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer